REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Spis treści:
§ 1 Definicje
§ 2 Postanowienia ogólne
§ 3 Dokonywanie zakupów
§ 4 Składanie zamówienia
§ 5 Realizacja zamówienie
§ 6 Płatności
§ 7 Odstąpienie od umowy
§ 8 Skutki prawa odstąpienia
§ 9 Wyłączenia prawa odstąpienia
§ 10 Procedura reklamacji
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 12 Postanowienia końcowe
§ 1 Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, to jest Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „PUCH” Wojciech Pietroń [ul. Gen. Bema 4/3, 24-320 Poniatowa], NIP: 7171001168, REGON: 430464442
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.swiezoscnadluzej.pl za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie i kupić Towar objęty Zamówieniem.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego
- Dane osobowe – dane podane w formularzu rejestracyjnym na stronie sklepu internetowego, które są przetwarzane przez Sprzedawcę w sposób zgodny z wymogami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO, ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych [t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781] i w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną [t. j. Dz.U. 2019 poz. 123 z późn. zm.]. Podanie danych osobowych w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu realizacji zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania i dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę, dostępnym pod adresem www.swiezoscnadluzej.pl
- Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- nr telefonu: +48 506 317 442
- adres e-mail: ?
- adres korespondencyjny i zwrotny: PHU „PUCH” ul. Wylotowa 21, 24-320 Poniatowa.
- Warunki techniczne prawidłowego korzystania ze Sklepu przedstawiają się w sposób następujący:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies
- aktywne konto poczty elektronicznej.
§ 3 Dokonywanie zakupów
- Informacje o towarach podane na stronie www.swiezoscnadluzej.pl w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Klient przesyłając do Sklepu Internetowego zamówienie, składa ofertę zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży zamawianych towarów.
- Przedmiotem transakcji są towary opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego i dostępne w Sklepie w chwili składania zamówienia.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich.
- Ceny towarów podane w Sklepie Internetowym nie zawierają innych ponoszonych przez nabywcę kosztów, w tym kosztów dostawy (wysyłki), które są wskazane w formularzu w trakcie wybierania towarów i dodane następnie do ceny towarów przy składaniu zamówienia. Łączna cena określona przy złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty, do której zapłaty zobowiązany jest nabywca, w związku z zamówieniem towaru, obejmuje cenę towarów, koszty dostawy (wysyłki) i ewentualne inne koszty.
§ 4 Składanie zamówienia
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową www.swiezoscnadluzej.pl telefonicznie, drogą mailową, w przypadku zamówień poprzez stronę sklepu towar należy dodać do koszyka, określić sposób dostawy, formę płatności
- Asortyment zakupów, koszt dostawy oraz wszelkie pozostałe warunki są wiążące dla stron zgodnie ich treścią z momentu złożenia zamówienia przez Klienta.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail, jak również zaakceptuje postanowienia Regulaminu.
- W wypadku gdy, podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
- W przypadku złożenia zamówienia przez Klienta drogą internetową za pośrednictwem strony www.swiezoscnadluzej.pl, momentem zawarcia umowy sprzedaży jest moment potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez obsługę Sklepu Internetowego w drodze wiadomości e-mail, wysłanej na adres Klienta podany przy rejestracji. W przypadku wyboru opcji przedpłaty, potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji następuje po wpływie całości ceny towarów (łącznie z kosztem dostawy lub innymi kosztami) na rachunek bankowy Sprzedawcy. Jeżeli łączna cena towarów nie wpłynie na rachunek bankowy Sprzedawcy w ciągu 14 dni od dnia złożenia przez Klienta zamówienia, zamówienie jest uważane za niezłożone i podlega anulowaniu. Nie dochodzi wówczas do zawarcia umowy sprzedaży.
- Sprzedawca, najpóźniej w chwili dostarczenia towarów, przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku (w formie papierowej lub elektronicznej), na adres Klienta wskazany w trakcie rejestracji lub składania zamówienia.
- Klient w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania zamiast paragonu fiskalnego faktury VAT. Oświadczenie Klienta wyrażające wolę otrzymania faktury VAT stanowi równocześnie upoważnienie dla Sprzedawcy do stosowania faktury elektronicznej, o którym mowa w art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług. Wystawiona faktura VAT zostanie załączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail.
§ 5 Realizacja zamówienia
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
- Moment e-mailowego potwierdzenia złożenia zamówienia przez Sprzedawcę jest okazją do ewentualnego skorygowania błędnie podanych danych lub błędnie dokonanego zamówienia. Od momentu potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę zostaje ono skierowane do realizacji w związku z czym korygowanie błędnych danych może być już niemożliwe.
- Czas realizacji zamówienia składa się z okresu przygotowania towaru do wysłania oraz czasu potrzebnego na dostarczenie gotowej przesyłki do Klienta. Jest on zależny od wybranego sposobu dostarczenia towaru i wynosi od 1 do 10 dni roboczych.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest dostępność towaru w magazynie. W razie czasowej lub trwałej niedostępności towaru lub wystąpienia okoliczności, które uniemożliwiałyby czasową lub całkowitą realizację złożonego zamówienia, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
- Warunki realizacji zamówień nietypowych są każdorazowo ustalane z Klientem indywidualnie.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu całości ceny wraz z kosztami dostawy na rachunek bankowy Sprzedawcy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem lub z momentem dokonania zamówienia w przypadku opcji „za pobraniem”.
- Towar jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich oraz Poczty Polskiej. W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie Sprzedawcy. Kupujący jest obciążany kosztami dostawy zgodnie z aktualnymi cennikami firm kurierskich lub Poczty Polskiej.
- Odbierając towar należy potwierdzić ten fakt stosownym podpisem na dokumencie pokwitowania oraz sprawdzić stan przesyłki, m.in. czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń opakowania, nie powinno się przyjmować przesyłki i należy w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu ilościowego lub jakościowego przesyłki przy odbiorze może mieć negatywny wpływ na wynik rozpatrzenia roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy braków przesyłki w transporcie.
- Według niniejszego regulaminu Sprzedawca prowadzi sprzedaż tylko na terenie Unii Europejskiej. Warunki sprzedaży detalicznej i wysyłki towaru za granicę są każdorazowo uzgadniane indywidualnie z klientem.
§ 6 Płatności
Płatność za zamówiony towar może nastąpić w następujący sposób:
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- gotówką przy odbiorze, czyli za tzw. pobraniem;
- gotówką w kasie Sprzedającego w przypadku odbioru osobistego;
- za pośrednictwem płatności online.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Towar nie może zostać otwarty.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument:
- wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy, a w razie zawarcia umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach,
- wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.
- Warunkiem skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, jest poinformowanie Sprzedawcy o decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Wzór formularza odstąpienia od umowy, stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu, a także dostępny jest na stronie internetowej sklepu.
- Termin do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy uważa się za zachowany, w przypadku wysłania przez Konsumenta informacji dotyczącej wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 8 Skutki odstąpienia
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócenia na własny koszt Towaru, który należy odesłać na adres Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany przez Konsumenta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W przypadku wystawienia faktury VAT Sprzedawca, w ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania towaru wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, wystawi fakturę korygującą. Oryginał i kopia faktury korygującej zostaną wysłane Konsumentowi przesyłką pocztową. Konsument zobowiązany jest niezwłocznie odesłać Sprzedawcy podpisaną kopię faktury korygującej.
§ 9 Wyłączenia prawa odstąpienia
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w szczególności w odniesieniu do umów:
- której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
§ 10 Procedura reklamacji
- Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi określają przepisy Kodeksu cywilnego.
- Klient może żądać naprawy towaru, wymiany towaru na wolny od wad, obniżenia ceny towaru albo może odstąpić od umowy sprzedaży.
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wadę fizyczną lub prawną, jeżeli Klient wiedział o wadzie towaru w chwili zawarcia umowy sprzedaży.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Klient powinien dostarczyć reklamowany produkt na adres Sprzedawcy, wraz z dowodem zakupu tego produktu i opisem reklamacji na formularzu reklamacji zamieszczonym na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- Jeżeli Klientem jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
- Sprzedawca oświadcza, że z uwagi na okoliczność, że nie ma on wpływu ani kontroli na uprawę, zbiór, traktowanie pozbiorcze, warunki produkcji, sposób i warunki pakowania oraz transportu, nie ponosi on odpowiedzialności (pośrednio ani bezpośrednio) za produkty umieszczone w opakowaniach Xtrend i jednocześnie nie gwarantuje, że opakowania te będą odpowiednie dla każdego rodzaju produktu.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
- b) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Klient, w celu polubownego rozwiązywania sporów, może również skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin jest częścią treści zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta umowy sprzedaży. Treść Regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z jego brzmieniem z momentu złożenia przez Klienta Zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.